Mijn favoriete ontbijtjes

large (4)

Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Als je een goed ontbijt hebt gehad kan je een hele tijd vooruit. Ik ben altijd gek op ontbijt en het is mijn favoriete maaltijd. Ik heb voor jullie mijn favoriete ontbijtjes op een rij gezet!

large (1)
WeHeartIt

Banaan – Ei pannenkoekjes zijn jullie misschien wel bekend. Ze zijn zo simpel, gezond en lekker! Hierboven staat een gemakkelijke foto-tutorial die laat zijn hoe je ze kan maken en een YouTube video van Blogilates waarin ze precies alle stappen laat zien. Ze zijn ’s ochtends snel klaar te maken, dus je hoeft niet extra vroeg op te staan om deze pannenkoekjes te maken. Bovendien zijn deze pannenkoekjes maar de basis van je ontbijt, dus je kan eindeloos variëren ermee. Mijn favoriete combinatie is om er honing overheen te doen, kaneel en nog wat extra plakjes banaan. Super yummie!

Oats
WeHeartIt

Havermout

Zoals ik al zei ben ik zelf gek op havermout. Elke ochtend als ontbijt, ik bak er gezonde koekjes mee en nog veel meer. Je kan hiermee, net zoals de banaan-ei pannenkoekjes, eindeloos combineren. De havermout is de basis van je ontbijt. Zelf maak ik altijd havermout met de Alpro Soya Almond Milk of de Coconut Milk in plaats van melk of water. Sowieso ben ik niet zo’n fan van havermout met water, omdat ik vind dat het dan simpelweg gewoon te waterig is en te weinig smaak heeft. Soms doe ik er gewoon wat kaneel doorheen als ik haast heb en dan ga ik niet te uitgebreid doen met allerlei verschillende toppings maar als ik ”fancy” wil doen dan doe ik het anders. Op het plaatje hierboven heeft iemand over de havermout een soort aardbeienkwark of aardbeien smoothie gedaan wat mij een erg lekkere combinatie lijkt.

Basisrecept havermout

  • 1 kopje havermout
  • 2 kopjes (amandel, kokos)melk of water

Wat nu?

Meng de ingrediënten samen en doe het in de magnetron voor ongeveer 2.30 minuut. Roer het hierna nog even goed door en je havermout is klaar om versierd te worden! ; )

Egg In The Basket | via Tumblr
WeHeartIt

 Egg In a Basket

Ooit zag ik dit idee op YouTube en ik vond het zo handig en leuk eruit zien! De bedoeling is dat je een vormpje in het midden van je brood drukt en dan je brood in de pan legt. (natuurlijk dat eruit gesneden stukje brood ook even meebakken) Dan breek je een eitje en doe je het in het midden van je boterham. De randjes van het brood houd het ei tegen en zo heb je een lekker knapperige boterham met een gebakken eitje in het midden. Beetje op smaak brengen met wat zout en peper en eventueel nog wat andere kruiden en je ontbijt is klaar! Zoals je leest, hartstikke simpel en snel.

Dit waren mijn favoriete ontbijtjes! Wat voor een ontbijt is jullie favoriet?

Liefs, Karlijn ♥

Een gedachte over “Mijn favoriete ontbijtjes

Geef een reactie

