Tropisch – Personal update #1

DSC_0071

Ventilator, shortje, zonnebril en heel veel water drinken. De laatste dagen is het allemaal onmisbaar geworden. Het is zo ontzettend warm in Nederland. Laatst gaf onze thermometer 39.7 graden aan, whut? Nou moet ik eerlijk zeggen dat het soms ook wel echt zo voelt en ik het niet prettig vind om buiten te zijn met deze temperaturen, want het is zo benauwd! We hebben ons zwembadje maar even opgezet in de tuin. Ik ben wel blij dat ik nu niet op een vlakte sta met mijn tentje in het buitenland, maar gewoon thuis ben en verkoeling kan zoeken wanneer ik het wil. . Geen verplichtingen, geen school.

DSC_0069

Gisteren (maandag) was het een stuk minder warm en gaf de thermometer 22 graden aan wat ik erg waardeerde. Het regende de hele dag dan wel, maar het was een goed dagje om even af te koelen en verlost te zijn van het o-zo-warme weer.

Over een paar daagjes gaan Jennifer en ik naar haar tantes huis waar we een super leuke tijd tegemoet gaan en lekker 6 daagjes op ons zelf gaan wonen. Met een heerlijk zwembad en een jacuzzi gaat dat helemaal goed komen. Dan heb ik al wel minder moeite met de warmte, aangezien we dan de verkoeling kunnen opzoeken in het zwembad.

De vakantie is pas net begonnen, maar nu heb ik al wel soms van die momentjes dat ik me verveel. Het warme weer maakt me moe en niet heel actief. Zondag ben ik uit wanhoop maar wat gaan tekenen en heb ik tutorial-filmpjes opgezocht op YouTube, waar dit uiteindelijk het resultaat van was.

DSC_0066

DSC_0067

DSC_0068

In de tuin hebben we een struik staan waaraan wijnbessen groeien en elk jaar kunnen we er weer bakken mee vullen. Vorig jaar hebben we hem maar even ingekort aangezien hij wel erg begon te groeien, maar het groeit weer net zo hard terug. We hebben wel iets minder dan de voorgaande jaren, maar ik gok dat het volgend jaar weer goed raak is. Die bessen zijn zo lekker en zoet!

DSC_0074

DSC_0070

DSC_0072

DSC_0073

DSC_0075Liefs,

Karlijn

Geef een reactie

