Waarom eigenlijk?

collage-2014-04-17

Meiden denken heel erg veel word er gezegd. Nou in mijn geval klopt dat ook wel. Ik denk over veel dingen na. Ook denk ik over veel dagelijkse dingen zoals waarom is een chips zak maar voor de helft gevuld… en nog veel meer van die dingen.  Eerlijk is eerlijk iedereen denkt toch wel eens over die dingen?! Telkens denken we er weer aan maar antwoorden hebben we telkens maar niet. In  dit artikel heb ik veel antwoorden op van die vragen waar we allemaal wel eens over na denken.

Half gevulde chips zakken waarom?

Om maar meteen met de eerste te beginnen waarom worden chips zakken maar voor de helt gevuld? Dan sta ik in de supermarkt pak een zak chips en dan zit er  best weinig in maar waarom?

Chips zakken worden maar voor de helft gevuld voor het vervoer en als ze de zakken helemaal zouden gaan vullen gaan de chipjes eerder kapot en dat willen ze niet.

 

Waarom hoofdpijn na een grote hap ijs?

Waarom krijg ik hoofdpijn als ik een groot hap van mijn ijsje neem?

Het koude ijs raakt je gehemelte (je gehemelte staat in verbinding met je hersenen)  je gehemelte word heel erg koud daardoor worden  in je hoofd alle bloedvaten groter om meer warm bloed te kunnen brengen. En dat doet pijn en kan een bonzend gevoel geven.

Waarom heet een hotdog een hotdog?

Best raar toch hete hond?!

Het zit zo: Er was eens een Duitse slager die een teckel had die erg geliefd was bij mensen. Hij ontwerp een broodje met een teckel er tussen. De vorm van de worst is gebaseerd op de teckel.

Toen kwam er een Duitse immigrant in Amerika die de broodjes ging verkopen. Hij maakte er een grappige tekening bij maar omdat hij het Duitse woord voor teckel niet kon uitspreken zei hij get your hot dog en vandaar de naam hotdog.

Waarom heeft een zebra strepen?

Door de evolutie veranderen mensen en dieren. Dit is ook gebeurd bij zebra’s. En het heeft veel voordelen als een kudde zebra’s word aangevallen rennen ze allemaal weg en raakt de aanvaller bijvoorbeeld de leeuw door de war.

Waarom zitten pizza’s altijd in vierkante dozen?

Pizza’s zijn altijd rond en zitten toch altijd in een vierkante doos waarom?

Nou pizza’s zitten in een vierkante doos omdat je geen ronde doos kunt vouwen. En het is makkelijker met vervoer.

 

Waarom hoort bij meisjes de kleur roze en bij jongens de kleur blauw?

De kleur roze werd eerder al gezien als zacht en lief en die eigenschappen hoorde volgens de mensen vroeger bij meisjes. Blauw is de kleur van bescherming en omdat rijke mensen eerder liever een jongen hadden want dan hadden ze “bescherming” dus vandaar de kleur blauw bij jongens.

Ik hoop dat ik jullie met deze vragen een paar antwoorden heb gegeven op wat je je al heel lang af vraagt 🙂

Liefs,

Jennifer ♥

 

 

 

8 gedachtes over “Waarom eigenlijk?

Geef een reactie

