Like chocolate!

Chocolade ik ben er zo gek op, echt HEERLIJK vind ik het. Herken je het? Ben je ook zo gek op chocolade?Ik wel! Melk is zeker me favoriet maar puur vind ik ook wel lekker. Repen, koekjes met chocolade , M&M’s echt heerlijk allemaal. De tijden als Pasen, Sinterklaas en kerst vind ik dan ook echt geweldig met al dat lekkere chocolade. In dit artikel een paar Wist je datjes en binnen een paar minuten schattige chocolatjes maken. Home made chocolate!

WIST JE DAT ?

Een Europeaan eet gemiddeld 5,7 kg chocolade per jaar.

Witte chocolade wordt vooral gegeten door kinderen.

Melkchocolade is de meest gegeten chocolade soort in de wereld.

Chocola vermindert het risico op een beroerte.

Chocola vermindert ook de kans op een hartaanval.

Chocola helpt je met wiskunde (heel handig voor mij;) )

Chocola is goed voor je huid     (pure chocolade dan hé)
 
Chocola houdt je hoestbui in controle
 
HOME MADE CHOCOLATE
 
Wat heb je nodig:
  • Melk,puur of witte chocolade (allemaal kan natuurlijk ook)
  • Vormpjes waar je de chocolade in kan doen.

WAT TE DOEN?

Smelt de chocolade dit kan je doen door het even in een pannetje te laten koken of ongeveer 20 seconde in de magnetron te doen.

Roer het even door zodat alles goed smelt.

Schenk de gesmolten chocolade in de vormpjes.

En zet het ongeveer 1 uur in de koelkast zodat het hard word.

Nu heb je lekkere en schattige chocolaatjes 🙂

TIP: zorg er voor dat de chocolade niet in aanraking komt met water want dan gaat het niet goed. Maak de siliconen bakjes dan ook helemaal droog voordat je de chocolade er in doet.

 

Ik hoop dat jullie het een leuk artikel vonden. En als je niks in de vakantie hebt te doen die er aan zit te komen dan kun je altijd lekkere chocolaatjes maken. Het is leuk en na die tijd heb je er zelf wat aan;)

Liefs,

Jennifer ♥

 

 

12 gedachtes over “Like chocolate!

Geef een reactie

