Mijn tips tegen onzuiverheden

large (3)

Onzuiverheden: Ik heb ze jaren gehad. Vanaf groep 8 begon het langzaam te komen, en in de 2e was denk ik het ergste punt bereikt. Ik voelde mij er altijd heel onzeker door en had het idee dat eigenlijk niemand mij meer recht in mijn ogen aankeek, maar alleen maar naar mijn voorhoofd zat te staren. Hartstikke vervelend, en zeker niet goed voor je zelfvertrouwen. Daarna werd het wel iets minder, maar nog steeds had ik ze en was ik onzeker. Totdat ik een paar maanden geleden wat aanpassingen heb gedaan in mijn levensstijl en andere producten ben gaan gebruiken. Nu heb ik nauwelijks tot niks meer en enkel wat littekentjes over. Benieuwd hoe?

Disclaimer: Oké, allereerst even voor de duidelijkheid: dit is geen gesponsord artikel of een advertorial, maar dit is echt mijn mening en wat voor mij werkt. Ik ben geen (voedings)deskundige. Dit vertel ik totaal vanuit mijn eigen ervaring. Dit is wat ik heb gedaan en wat bij mij heeft geholpen.Vergeet niet dat puistjes heel menselijk zijn! Iedereen heeft ze wel is!

large (2)

Mijn huid: mijn huid is eigenlijk altijd wel vet geweest. Vooral een vette T-zone en een glimmende huid rondom mijn neus.

Aanpassingen die ik heb toegepast in mijn levensstijl

1. Water: Ten eerste is het hartstikke belangrijk dat je genoeg water drinkt. Dit zorgt er namelijk voor dat je huid soepel en gehydrateerd blijft en het spoelt afvalstoffen weg. Ik drink per dag 2 tot 3 liter. Deze hoeveelheden zijn optioneel, gemiddeld is 1,5 liter voldoende, maar water is bijna het enige wat ik drink in combinatie met thee. Soms geef ik er een twist aan en doe er wat schijfjes citroen of limoen in. Dit maakt het net wat verfrissender en deze citrusvruchten zitten bomvol vitamine C, wat ook weer helpt tegen puistjes. Tip voor de zomer!

Water bubble and waves

2. Fruit! : Eet 2 a 3 stuks fruit per dag. Eerder kwam ik hier nooit aan, en ging er misschien maximaal 1 mandarijn m’n mond in, maar nu eet ik zeker 3 stuks fruit per dag. Ik ben fruit de laatste paar maanden veel meer gaan waarderen, en vervang ongezond eten meestal voor wat fruit. Je hoeft echt niet alle lekkere dingen uit je voedingspatroon te halen, dat doe ik ook zeker niet, maar af en toe de wat ongezondere dingen vervangen voor fruit, is stukken beter!

large

3. Zuivel: Dit is echt totaal optioneel, maar ik heb al het zuivel uit mijn voedingspatroon geschrapt. Dit heb ik gedaan omdat ik merkte dat ik reageerde op melk. In koemelk zitten hormonen die voor de kalfjes bedoeld zijn, en dat drinken wij dus op. Ons lichaam kan al die hormonen niet verwerken, en hierdoor ontstaat dus overtollige talgproductie. Hierdoor kan je hormonenstelsel in de war raken, en dat gebeurde dus bij mij. Ik vervang het nu door Alpro Soja. Eerst vond ik dit helemaal niet zo lekker en smaakloos, maar naarmate je het elke dag drinkt wen je eraan. Ik vind het nu hartstikke lekker, en ik moet er niet meer aan denken om melk te gaan drinken, omdat ik het helemaal niet meer lekker vind. (Af en toe neem ik nog wel yoghurt, maar meestal vervang ik dat ook voor Alpro Soja)

large (1)

4. Sporten: Sinds ongeveer een maand heb ik me ingeschreven bij de sportschool, en ik merk ook verandering in mijn huid. Door sporten ga je zweten, en door zweten gaan je poriën openstaan. Hierdoor kan het vuil ontsnappen uit je huid en wordt het mee vervoerd met het zweet. (ah, wat een heerlijk tekstje.) Ook iets wat handig meegenomen is: van sporten krijg je dorst en drink je ook gelijk meer.

Producten die ik ben gaan gebruiken

1. Ga naar je huisarts: Ik ben een paar maanden geleden naar de huisarts geweest, aangezien ik er helemaal klaar mee was, en toen heb ik een receptje meegekregen die ik op mocht halen bij de apotheek. De 2 producten die ze voor me had uitgeschreven waren:

– Eryacne

– Benzoylperoxide 5%

Ik denk dat deze producten mij enorm hebben geholpen, in combinatie met een betere en gezondere leefstijl. De Eryacne heb ik eerst 2 x per dag opgesmeerd na het reinigen van mijn gezicht, ’s ochtends en ’s avonds. De Benzoylperoxide heb ik alleen ’s avonds aangebracht op mijn voorhoofd, neus en kin en wat dikker op onzuiverheden.

ZP_13789945 Eryacne topical gel 4 _6002PPS0

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Parfumvrije dagcrème: Voor mijn gevoel heeft dit wel meegeholpen aan een betere huid. Door parfumvrije dagcrèmes te gebruiken, ziet mijn huid er in ieder geval veel rustiger uit. Ik gebruik de Olaz total effects 7 in one parfumvrije dagcrème.

Sommige mensen reageren nauwelijks tot niet op parfum, maar mijn huid dus wel. Kortom: het verschilt erg per persoon.

olaz-total-effects-parfumvrije-dagcreme

Dit waren zo’n beetje de tips die ik jullie kon geven op dit gebied! Ik hoop heel erg dat jullie er wat aan gehad hebben!

Liefs,

Karlijn ❤

De foto’s kwamen van Google en WeHeartIt.

4 gedachtes over “Mijn tips tegen onzuiverheden

  1. Hoi, salicylzuur is ook erg belangrijk! Zo peel je de bovenste huidlaag op een milde manier eraf en je reinigt gelijk de poriën. Parfumvrije crème is inderdaad ook erg belangrijk!

Geef een reactie

