Do’s en dont’s voor je haar

Haar collage 1

Je haar het blijft altijd een lastig onderdeel vind ik. Wat goed is om je haar in model te krijgen is dan vaak weer niet goed voor de gezondheid van je haar.  Zelf ben ik er veel mee bezig ik borstel het veel om het klitten vrij te houden. Maar wat is nou goed voor je haar en wat niet?! Hier heb ik een paar do’s en dont’s voor je haar.

Do’s:                                                                                  

  • Verzorg je haar goed met lekkere olies zoals kokosnoot olie.
  • Als je hebt gedoucht sluit dan af met koud water. Je haar schubben gaan open staan door warm water, als je met koud water afsluit gaan je haar schubben weer dicht en word het minder pluizig. (afsluiten met koud water is ook beter voor je huid)

scrunshie

  • Doe je haar in een scrunchie als je je haar vast wilt hebben met het slapen. Dit elastiek is zachter voor je haar. Beter is het om je haar los te hebben ’s nachts, maar ik snap als je het ook wel eens lekker vind om het vast te hebben.

Dont’s:

  • Laat je haar, als het even kan, aan de lucht opdrogen. Dan beschadigt je haar minder.
  • Borstel of kam je haar pas als het al een beetje opgedroogd is. Nat haar is is heel ‘breekbaar’. Alleen krullen of stug haar kun je beter nat borstelen.
  • Gebruik krultangen, steiltangen en föhns niet standaard op de hoogste stand. Soms kun je met een lagere temperatuur hetzelfde resultaat bereiken.
  • Borstel je haar niet te lang en hard. Je krijgt er eerder gespleten punten door.
  • Meng je shampoo altijd aan met water. Doe een beetje water in een glas en doe er een klein scheutje shampoo bij (geen handpalm vol) en vermeng de shampoo met het water. Breng de shampoo op nat haar aan.

 

Bron

Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze do’s en dont’s!

 

Liefs,

Jennifer ♥

 

4 gedachtes over “Do’s en dont’s voor je haar

    1. Fijn dat je de tips handig vind! Haha, ja het helpt inderdaad en dan is het leuk dat je na die tijd echt resultaat ziet, dan weet je ook weer waarom je even onder de koude straal hebt gestaan;)

    1. Leuk dat je het gaat proberen! Ik hoop ook dat je effect zult zien of merken. Ja inderdaad te veel shampoo is niet echt goed maar ik deed het zelf ook altijd hoor een hele hand vol;) Maar nu dat ik het weet ben ik wel minder gaan gebruiken.

Geef een reactie

