Homemade sugar scrub -Jennifer

salt-scrub-close-up2-1
Bron

Een mooie en zachte huid vind ik altijd belangrijk. Ik voel me namelijk zelf fijner wanneer ik een lekker zachte en gladde huid heb. Maar vooral in de zomer vind ik het extra belangrijk. En daarom heb ik weer een handige manier om zelf gemakkelijk en goedkoop je huid te verzorgen.

scrubben
Bron

Waarom eigenlijk scrubben?

Scrubben doe je om een frisse, stralende, nieuwe huid te krijgen. In de winter is je huid vaak droog, maar in de zomer wil je er goed uitzien. Voor je de zon in gaat is het daarom aan te raden om eerst te scrubben. De ‘nieuwe’ huid zal mooier egaal bruin worden en  het bruine kleurtje blijft langer zitten als je eerst gescrubd hebt.

Scrub maken:

scrubhandschoen
Bron 

Je hebt nodig suiker en olijfolie.

Doe ongeveer 2 lepels olijfolie in een bakje. Doe daarna ongeveer anderhalf tot twee lepels suiker er bij door heen en een goede schep honing. Roer het even door elkaar en klaar is je homemade sugar scrub! Vind je er toch nog te weinig suiker in zitten doe er dan gerust meer bij in dan krijg je een iets sterkere scrub.

Smeer het lekker over je gezicht laat het even intrekken en spoel het daarna weer goed van je huid af. (het lekkerst is het om dat te doen met lauw water 😉 Nu heb je weer een heerlijk zacht huidje en kun je er weer lekker tegen aan! 🙂

p.s: Heb je geen suiker thuis dan is zout ook een hele goede oplossing!

Zelf heb ik deze scrub ook gemaakt en ik vond het zelf echt HEERLIJK. Na de scrub had ik ook een heerlijk zacht huidje 🙂 Ik raad het je zeker aan, een goede tip voor de zomer!

scrub hauh

 

Liefs,

Jennifer

4 gedachtes over “Homemade sugar scrub -Jennifer

Geef een reactie

