Mijn favoriete TV – series – Karlijn

foto (1)

Jaaa, mijn eerste post is een feit! Welkom op Fannista!

Vandaag laat ik jullie mijn favoriete tv series zien. Als ik er tijd voor heb, ga ik het liefst lekker relaxed met een kop thee een leuke serie kijken, en dan wel 1 van deze 3! Benieuwd welke?

Pretty Little Liars

Tja, deze serie kan natuurlijk niet ontbreken en ik denk dat iedereen deze wel kent: Pretty Little Liars. Dit is mijn favoriet uit de drie en ik heb alle afleveringen al gekeken. Een paar weken geleden is de laatste aflevering van seizoen 4 verschenen en het was weer spannend! Ik kan niet wachten tot seizoen 5 die 10 juni verschijnt.

Pretty Little Liars is een Amerikaanse tienerdrama/mysterie-televisieserie gebaseerd op de gelijknamige boekenreeks van Sara Shepard. De serie volgt het leven van Aria Montgomery, Spencer Hastings, Emily Fields en Hanna Marin. Hun vriendengroep valt uit elkaar als hun beste vriendin Alison verdwijnt. Een jaar later ontvangen de meiden mysterieuze berichtjes van iemand die zichzelf “A” noemt. Deze persoon dreigt al hun geheimen te onthullen. Pretty Little Liars focust zich op de levens van de vier vriendinnen, maar vooral ook op het ontmaskeren van A en de zoektocht naar informatie over Alisons vermissing.

Bron

The Carrie Diaries

En dan als tweede, The Carrie Diaries. Het is alweer een tijdje geleden dat ik deze serie heb gekeken, maar ik moet hem zeker weer oppakken. In deze serie zit niet echt spanning zoals bij Pretty Little Liars, maar is echt een ‘feel good’ serie. Ik vond hem persoonlijk voor wat ik heb gekeken heel leuk en grappig, een aanrader!

De setting is Connecticut in het jaar 1984. Carrie Bradshaw is een 16-jarige scholiere in een dorpje op een uur rijafstand van New York City. Samen met haar beste vriendinnen Mouse en Maggie brengt ze haar puberteit door, terwijl ze binnenshuis het recente verlies van haar moeder probeert te verwerken met haar vader Tom en rebelse jongere zus Dorrit. Tijdens het nieuwe schooljaar wordt ze verliefd op de nieuweling van de school, Sebastian. Concurrentie krijgt ze van Donna, het populairste meisje van de school. De driehoeksverhouding wordt verder in conflict gebracht als Carrie een stage krijgt bij een advocatenbureau in Manhattan. Ze probeert met enige moeite haar leven op school te combineren met haar carrière in de grote stad.

Bron

The Vampire Diaries

Last but not least, The Vampire Diaries. Dit is de meest recente serie die ik aan het kijken ben, en vind hem echt geweldig! Ik ben nu bij seizoen 3, en ik moet zeggen, hij wordt naarmate je verder komt in de serie veel leuker. Dit is denk ik de serie waar het meeste spanning in voor komt. Het gaat dus over vampieren, zoals de naam als zegt.

De serie volgt het leven van Elena Gilbert (Nina Dobrev). Zij woont samen met haar broer Jeremy (Steven R. McQueen) en hun tanteJenna Sommers (Sara Canning), die nadat de ouders van Elena en Jeremy verongelukten, hun voogd werd.

Voornamelijk speelt de serie zich af in Mystic Falls, Virginia. Een stad met een bovennatuurlijke geschiedenis, sinds de migranten uit New England in de late 17e eeuw zich er hebben gevestigd.

Bron

Dit waren ze dan! Voor degene die zich afvragen waar ik de series kijk, omdat ze niet op de Nederlandse televisie te zien zijn: ik kijk al deze series op Megashare!

 Liefs, Karlijn

Geef een reactie

